Český jazyk

 

 

Učivo: 8.1. – 12.1.

Mluvnice

opakování učiva za 1. pololetí  ( velká písmena, druhy vět, abeceda – řazení,  výzmam slov,  dělení hlásek)

psaní y/ý po tvrdých souhláskách

procvičování  –https://www.skolasnadhledem.cz/game/6727

PS – str. 42

UČ – str. 58/4 přepis do sešitu 512

doplňovací cvičení – y/ý do sešitu 512

Psaní

písanka -str. 37,38

 

Učivo 3.1. – 5.1.

Mluvnice

  • opakování učiva za 1. pololetí ( dělení slov na slabiky, hranice slov, délky slabik ů/ú, velká písmena)
  •  rozlišování měkkých a tvrdých slabik    https://www.skolasnadhledem.cz/game/3031
  • dělení hlásek ( samohlásky, tvrdé souhlásky, měkké souhlásky, obojetné souhlásky

PS – str. 41

Čtení – práse s textem

Matematika je důležitá ( záměr autora)

Psaní

písanka – str. 36

  • Diktát – hranice slov
  • Doplňovací cvičení – psaní y/ý po tvrdých souhláskách

Sloh – Dárek, který mě překvapil

Novoroční přání

Vážení rodiče, přeji Vám všem krásný a naplněný nový rok 2024 vším, co je ke štěstí a spokojenosti potřeba

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Učivo: 13.11. – 17.11.

Význam slov – slava mnohoznačná a slova sitově zabarvená

  • Pracovní sešit po str. 28
  • Písanka po str. 26
  • čítanka po str. 31

Učivo: 6.11.-. 10.11.

  • slova souřadná ( nadřazená, podřazená)
  • slova protikladná
  • slova souznačná

 

Učivo: 30.10. – 3.11.

MLUVNICE

opakování a provičování učiva před písemnou prací ( řazení slov podle abecedy, určení, rozlišení  druhů vět, dělení slov na slabiky, určení hranice slov

  • seznámení se s novým učivem – význam slov
  • píseň

ČTENÍ

Píseň k nácviku na vánoční jarmark :)

  • čtenářská chvilka

PSANÍ

  • halloweenský diktát ( děti  – tvorba vět podle obrázku)
  • Psaní vět- tvorba vět O,T,P,R
  • Psaní slov – řazení slov podle abecedy

Učivo: 23. – 27.10.

MLUVNICE

  • druhy vět – určování druhů vět, změna druhu věty ( tvorba věty nové)
  • učebnice po str. 25

ČTENÍ

  • práce s textem – Ježek
  • báseň Ježek a koloběžka
  • práce s básní -Bílý podzim
  • obrázkové rébusy
  • čítanka po str. 22

PSANÍ

  • diktát vět a slov
  • přepis textu
  • písanka po  str. 21

Učivo: 16. – 20.10.

MLUVNICE

  • druhy vět – O,T,P,R
  • pracovní sešit po str. 17
  • učebnice po str. 23

PSANÍ

  • opis a přepis
  • písanka po str. 16

ČTENÍ

  • čítanka po str. 19
  • čtení textu V lese

Učivo: 9. -13. 10.

MLUVNICE

  • Pořádek vět v textu.
  • Pořádek slov ve větě.
  • učebnice po str. 21
  • pracovni sešit po str. 13

PSANÍ

  • přepis textu ve správném pořadí
  • hra s hláskami – tvorba a psaní slov – písanka str. 11
  • písanka po str. 13

ČTENÍ

  •  čítanka po str. 17
  • básničky, pohádky – ( hry s úryvky)

Učivo: 2.10. – 6.10.

MLUVNICE

  • řazení  ( složitější) slov podle abecedy
  • práce ve dvojicích a skupinách ( vzájemné učení, kontrola)
  • učebnice str. 13 – 16 ( ústně)- vybrané úkoly
  • řazení kamarádů podle jména a příjmení…

Příští týden budeme psat diktát s řazením slov: Můžete proscvičovat uč 14/8;16/10

Procvičujte:

potichu si předříkávej abecední řadu a sleduj prvopočáteční písmena a tzv. sklááádej :)

  • řazení písmen podle abecedy: Vyber 6 -10 písmen a seřaď podle abecedy ( nastříhaná písmena na domácí procvičování)
  • online řazení slov:

ČTENÍ

  • čítanka – po str. 14
  • mimočítanková četba – Jako z vody; Šunku, nebo uherák? ( Ivona Březinová – Danda má hlad)
  • vypěstuj si octomilky :)) ( stačí nechat ovoce či zeleninu na stole vkuchyni) …hádej, tipuj, co Danda raději …šunku či uherák?
  • sl – pozvánka ( důležité informace  ); reklama  – letáky (Kde všude můžeme reklamu najít?)

PSANÍ

  • přepis textu z tabule, učebnice ( 13/2;15/4; diktát  písmen a slov
  • písanka  – po str. 10
  • tvoříme naš jmenný seznam – skupinová práce

Učivo: 25.9. – 29.9.  ( 28.9. státní svátek, 29.9. ředitelské volno)

MLUVNICE

  • vyvození učiva – řazení slov podle abecedy
  • provopočáteční písmena slov
  • jednoduché řazení slov – s pomůckou
  • učebnice po str. 13/4
  • pracovní sešit po str. 9

ČTENÍ

  • práce s textem – rozvoj čtenářských kompetencí : hledání rozdílů ( Auta na benzín, nebo na elektřinu?)
  • čítanková četba -Školní strašidlo, práce s knihou Z. Pospíšilové
  • Návštěva knihovny – řazení autorů knih podle abecedy
  • Práce s textem – postřehování, reprodukce textu ( Svatý Václav)
  • Domácí čtení ( Plavání, Pomník svatého Václava)

Učivo: 18. – 22. 9.

MLUVNICE

  • hranice slov, znaménka za větami (?,!,.)
  • rozlišování, třídění vět ( otázka, rozkaz, přání, oznámení)
  • vyvození abecedy – Co je to abeceda? Kde se s ní můžeme setkat?
  • učebnice – po str- 9,10
  • pracovní sešit – postr. 7
  • básnička 8/1

ČTENÍ

  • Čtení s porozuměním ( Lenka zachraňuje, Co potřebují semínka PL)

PSANÍ

  • písanka str. 4
  • psaní své adresy
  • přepis textu

Učivo: 11.-15. 9.

MLUVNICE

Slabika- tvoření slov, dělení slov na slabiky, počet slabik, tvoření slov s danou slabikou, vyhledávání jednoslabičných a víceslabičných slov v textu, délka slabik

Věta – slovosled, hranice slov, tvoření vět  počet slov ve větě

Vlastní jména

  • Učebnice po str. 7
  • Pracovní sešit po str. 5

ČTENÍ

  • práce s básní- vyhledávání rýmů,obsah básně
  • četba textu a vyhledávání informací

PSANÍ

Volné psaní- téma PES

  • přepis a diktát písmen (velké, malé)
  • přepis slov a vět
  • písanka str. 3

Učivo 4. – 8. 9.

  • mluvnice 
  • učebnice – po str.4 , pracovní sešit – po str. 2/4,5,6
  • čtení
  • čítanka po str. 3 mimočítanková četba  – práce s textem pokojové rostliny
  • psaní
  • písanka po str. 2
  • přepis textu ( ze str. 2 do sešitu 512)