Měsíci březnu se přezdívá měsíc knihy, a proto i u nás ve třídě jsme si začali povídat o knihách, konkrétně těch pohádkových.
Vybrali jsme pohádku O Červené Karkulce, kterou jsme si přečetli a rozebírali. Vymýšleli jsme také různé průběhy a konce, kdyby pohádka nedopadla šťastně, jak by měla.
Pomocí demonstračních obrázků hlavních postav jsme určovali první a poslední písmeno a vymýšleli další slova, vytleskali a určovali počet slabik. Také jsme seřazovali průběh pohádky pomocí kartiček s obrázky a zároveň ji u toho celou vyprávěli.
U stolečků jsme měli nachystanou grafomotoriku – zuby vlka, dále jsme skládali obrázky hlavních postav pohádky, puzzle domečku s Karkulkou a vlkem, sestavili sudoku, hledali a dávali jsme písmena podle viděného slova s obrázkem hlavních postav pod daný obrázek.
S interaktivní tabulí jsme procvičovali zrakovou diferenciaci při hledání rozdílů a také si vyzkoušeli obrázkové čtení.
Při pracovních činnostech jsme si každý vytvořili vlastní Karkulku s vlkem pomocí otisku dlaně, stříhání a kreslení detailů fixami.
Nezaháleli jsme ani při odpoledních činnostech, kdy jsme procvičovali kreslení obrázku do čtvercové sítě, luštili pohádkové sudoku a hledali rozdíly v obrázcích. Zazpívali a zatancovali jsme si při dětském muzikálu Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře „Červená Karkulka“.
Ve středu jsme byli na lekci plavání, při které se už všichni zvládli potopit pod vodou, což byl pro bojácnější děti velký úspěch
Na konci týdne jsme se věnovali dramatizaci samotné pohádky. Povídali jsme si, jak to vypadá v divadle, kdo tam nesmí chybět a co je důležité při každé divadelní hře. Rozdělili jsme si role na vypravěče, diváky a herce. A právě ti sklidili na závěr velký potlesk od diváků.
Kristýna Bezděková