Vzdělávací aktivity pro předškoláky

předškolák

Grafomotorické listy: Grafomotorická cvičení – ke stažení Logopedická a dechová cvičení: Dechová cvičení https://www.logopedonline.cz/logopedicke-pomucky/cviceni-ke-stazeni/ – volně ke stažení https://www.detskestranky.cz/rubrika/pro-rodice/logopedie/ Zdroje, ze kterých můžete ještě čerpat: https://www.detskestranky.cz/rubrika/pracovni-listy/ – pracovní listy ke stažení http://www.predskolaci.cz/ke-stazeni?fbclid=IwAR2S3pH8iM4hKtGmYg7pjgvSm7GTwCIzfBsfe9A2IRS6kjI1kzk8milKeRc https://www.konvalinova.com/ke-stazeni/?fbclid=IwAR2OyDV83oFuMDQ0ymmZMW2HhSVlM5QSerVWvCp_1SR85xmKdjUUpbjGRuo https://cz.pinterest.com/jajkast/pracovn%C3%AD-listy-do-m%C5%A1/?fbclid=IwAR1oTk6Up5hx-JRKcWhsIAolGLRnWtyKpNJS_mniTJUvQrpbuVc8MQOg94o  

Číst dál →

Týden od 9. 3. – 13. 3. 2020 „O veliké řepě“

řepa

V týdnu po jarních prázdninách jsme se s dětmi seznámili s pohádkou O veliké řepě. Přečetli jsme si básničku i pohádku a hledali rozdíly mezi nimi. Vysvětlili jsme si, kde a jak řepa roste, jaké máme druhy a jak je můžeme využít. Díky obrázkům jsme procvičili dějovou posloupnost, vysvětlili si základní rodinné vztahy (dědeček, babička,…

Číst dál →

Týden od 24. 2. – 28. 2. 2020 „O dvanácti měsíčkách“

obr

Poslední únorový týden jsme se věnovali pohádce „O dvanácti měsíčkách“. Nejen, že jsme si zopakovali tradici Masopustu, ale také jsme rozlišovali konkrétní měsíce, roční období i jejich charakteristické znaky. Díky pohádce jsme se naučili třídit a pojmenovávat dobré i špatné vlastnosti postav nebo jsme si ji zkusili přečíst a namísto obrázků doplnit slovo ve správném…

Číst dál →

Týden od 17. 2. – 21. 2. 2020 – „O perníkové chaloupce“

  V tomto týdnu  jsme začali plnit cíle  a úkoly z dlouhodobého bloku „Z pohádky do pohádky“. Na začátku týdne se děti seznámily s pojmy: spisovatel, ilustrátor, básník,  knihkupectví atd., také jsme si vyprávěli, jak se správně zachází s knihami a proč. Pak už nás čekala pohádka O perníkové chaloupce. Tu jsme si nejprve přečetli, pak…

Číst dál →

Týden od 10. 2. – 14. 2. 2020 „Brzy bude Masopust“

masopust

Uplynulý týden jsme věnovali masopustní tradici. Zhlédli jsme pohádku „Chaloupka na vršku – Jak to bylo o Masopustu“, kde jsme se dozvěděli vše o této lidové tradici. Společně jsme rozlišovali známé chutě (sladké/slané, kyselé/hořké), naučili se básničku „Masopust“ a zazpívali písničku „Já jsem muzikant“, při které jsme se doprovázeli na ozvučná vajíčka. Při našich rozhovorech…

Číst dál →

Týden od 3. 2. – 7. 2. 2020 – „Příroda v zimě“

V průběhu toho týdne jsme si s dětmi procvičovali názvy dnů v týdnu, měsíců a ročních období. Při práci s obrázky  na interaktivní tabuli jsme si zopakovali hlavní charakteristické znaky zimního období, vyprávěli si o tom, co se děje v přírodě. Vystřihli a vodovými barvami jsme vybarvili obrázky kosů a vrabců, kterými jsme si pak vyzdobili…

Číst dál →

Týden od 27. – 31. 1. – „Chumelí se, chumelí…“

Ani v tomto týdnu nás příroda sněhovou nadílkou nepotěšila, a tak jsme si o zimě alespoň povídali. Pomocí obrázků a didaktických pomůcek jsme si přiblížili charakteristické znaky zimy, zahráli si pohybovou hru „Na mrazíka“, naučili se básničku „Sněhulák“, kterou jsme doprovodili pohybem zaměřeným na uvolnění horních končetin. Mačkáním papíru  jsme si vyrobili sněhové koule  . S…

Číst dál →

Týden od 20. 1.- 24. 1. 2020 – „Postavil jsem sněhuláka“

Letošní zima nás zatím sněhem moc neobdařila. Proto jsme si  tento týden vyráběli vločky alespoň papírové (děti si procvičily přesnost a pečlivost při skládání papíru), některé děti si namalovaly sněhuláky vodovými barvami, jiné si je poskládaly z proužků papíru. Naučili jsme se písničku „Postavil jsem sněhuláka“, básničku „Sněhulák“, skládali jsme obrázky podle časové posloupnosti, věnovali…

Číst dál →