5.tř – Přírodověda

přírodověda

 

23.2.

– svalová soustava  

                        – přečti si v učebnici str. 40 

                       – domácí úkol – pracovní sešit str. 22 cv. 1,2 – prosím poslat na email 

                      – vypracuj lapbook – svalová soustava do 1.3. – prosím poslat na email 

 

18.2.

 opakování – opěrná soustava – práce ve skupinách 

 – svalová soustava – prezentace 

 – přečti si v učebnici str. 40 

– připomínám do 19.2. odeslat úkoly – opěrná soustava

Procvičuj:

http://patak.chytrak.cz/clovek/clovek04.htm

https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/kostra.htm

 

 

 

16.2.

 – opakování opěrná soustava 

                      – první pomoc – poranění páteře, zlomenina ruky, nohy 

                     – správné držení těla 

                       – vše si přečti v učebnici str. 38 – 39  

 

11.2.

– zápis – opěrná soustava – lapbook – vytvořit do 19.2

 

9.2.

opěrná soustava 

– učebnice str. 37 – přečti si 

 – domácí úkol – pracovní sešit str. 37 cv. 1,2 –poslat na email 

 – domácí úkol na 19.2 – pokus se vyrobit kostru (stačí zjednodušená) z jakéhokoliv 

    materiálu (špejle, párátka, těstoviny, modelína, drátky, co tě napadne, zapoj svoji 

   fantazii – poslat na email 

Podívej se na video:

Byl jednou jeden život

 

 

4.2.

 stavba lidského těla 

  – učebnice str. 36 – přečti si 

  – domácí úkol – pracovní sešit str. 20 cv. 1,2 

 

2.2.

– učebnice str. 35 – přečíst celou stránku 

– domácí úkol – pracovní sešit str. 19 cv. 1,2,3 

 

Podívej se na video:

Znaky živočichů – YouTube

 

 

26.1.

 –  přečti si učebnici str. 32 – 33 

 – pracovní sešit str. 17 cv. 1,2,5,6,7,8  -poslat na email

 – zapiš si zápis: 

 

VÝZKUM VESMÍRU 

1957 Sputnik 1 – 1. umělá družice Země 

1961 Jurij Alexejevič Gagarin – první člověk ve vesmíru, sovětský kosmonaut 

1969 – američtí kosmonauti na Měsíci 

Lidé vysílají do vesmíru umělé družice, tím získávají informace o planetách, o Slunci a o Zemi. 

 

 

 

21.1.

prezentace – Sluneční soustava

 

19.1.

–  zhodnocení projektu Mars 

– prezentace – Sluneční soustava – 21. 1 . každý cca 5 minut představí svou práci

 

15.1.

– vypracuj – pro a proti  – let na Mars – své rozhodnutí zdůvodni  – odevzdej na email – 18.1.

Pracuj s tímto textem: 

12.1.

– Hvězdy 

– přečti si v učebnici str. 31 

– pracovní sešit str. 16 cv. 1,2,3 – společně 

– domácí úkol – pracovní sešit str. 16 cv. 4,5 – prosím poslat  na email 

 

 

7.1.

Planety sluneční soustavy – učebnice str. 28 – 29 

                       – domácí úkol – pracovní sešit str. 15 cv. 4 – odeslat na email 

                      – projekt – sluneční soustava – do 15.1. – foto odeslat na email 

 

5.1.

brainstorming – Slunce 

                        – učebnice str. 27 – přečíst 

                       – pracovní sešit str. 15 cv. 1,2,3 – vypracovat za d.ú  na 7.1. 

                       – zapsat zápis na 7.1 

 

Zápis do přírodovědy: 

SLUNCE A SLUNEČNÍ SOUSTAVA 

Slunce je důležitá hvězda, osvětluje a ohřívá Zemi. Bez Slunce by na Zemi nebyl život. 

Tělesa kroužící kolem Slunce tvoří sluneční soustavu. Největší tělesa nazýváme planety. Planet je celkem 8: Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a Neptun. (Pluto není od 24. 8. 2006 planeta)  

Země tzv. modrá planeta, je jediná planeta, kde existuje život. Kolem Slunce obíhá 1 rok, což je 365 dní. Kolem své osy se otočí za 1 den, tedy 24 hodin. 

 Podívej se na video:

Paxi – Sluneční soustava

Sluneční soustava

Kosmix: Slunce

Zatmění Slunce

 

14.12. – 18.12.

Vesmír – učebnice str. 25,26 – přečti si

             – pracovní sešit str. 14

Podívej se:

https://www.youtube.com/watch?v=BuCHbTphqtU

https://www.youtube.com/watch?v=C3CoOgHxsAk

https://www.youtube.com/watch?v=x9MqiQoIzJc

https://www.youtube.com/watch?v=Vv6hLQ070Lg

https://www.youtube.com/watch?v=HFnibQpigQo

7.12. – 11.12.

Horniny, nerosty – energetické suroviny

učebnice str. 22, pracovní sešit str. 11

Půda

učebnice str. 23, pracovní sešit str. 12

Podívej se:

 

 

 

30.11. – 4.12.

kontrola zadaných úkolů

opakování – horniny, nerosty

 

23.11.

– učebnice str. 18 – 19 – přečíst 

 – pracovní sešit str. 10 – vyplnit 

 – zapsat zápis 

 

18.11.

– pracovní sešit str. 9 cv. 1,2,3,4,6,7, – písemně, str.9 cv. 5 – dokonči za domácí úkol 

– přečti si – učebnice str. 18 – 21 – Horniny a nerosty

– udělej zápis do sešitu: 

Podívej se na video:

 

 

 

 

 

11.11

Voda  – brainstorming  

 – učebnice str. 16 – 17 – přečíst 

– zapsat zápis – Voda 

V pátek – test – vzduch

 

6.11. – test – podnebné pásy – teams

2.11.

– učebnice str. 14 – přečíst, zapsat zápis do sešitu – vzduch 

 – pracovní sešit str. 8 – vypracovat celou stránku za domácí úkol na 6.11 

Zápis – vzduch: 

 

 

 

21.10.

 – učebnice str. 13 – studený podnebný pás – přečíst 

 – zapsat do sešitu – studený podnebný pás + nalepit nebo namalovat obrázky 

 – pracovní sešit str. 6 cv. 10, str. 7 cv. 11 

 – domácí úkol – pracovní sešit str. 7 cv. 12 

 

Podívej se:

 

 

 

19.10.

učebnice str. 12 – Mírný podnebný pás – přečíst + zapsat zápis do sešitu + domalovat                                                nalepit obrázky (step, listnatý a smíšený les, severský jehličnatý les) 

 

Učivo 12.10. – 16.10.

15.10. – zápis do sešitu – rozmanitost podmínek 

                                                – tropické deštné pralesy  + fotka nebo obrázek 

                                                 – savany + fotka nebo obrázek 

                                                  – poště + fotka nebo obrázek

 

Učivo 5.10. – 9.10.

Teplo a světlo

– rozmanitost podmínek na Zemi (počasí x podnebí)

– přizpůsobení rostlin a živočichů různým podnebným podmínkám

učebnice str. 10 – přečíst

zápis do sešitu

– podnebné pásy – interaktivita

 

Učivo 29.9. – 2.10.

učebnice str. 9

pracovní sešit str. 6 cv. 6,7,8

zápis do sešitu

V pondělí 5.10. test – teplo a světlo – střídání čtyř ročních období

 

Učivo 21.9. – 25.9.

Teplo a světlo

učebnice str. 6,7

pracovní sešit str. 4, 5,6

 

Učivo 14.9. – 18.9.

učebnice str. 4,5,6

 pracovní sešit str. 3 cv.1,2,3

  zápis do sešitu

 

 

Učivo 7.9. – 11.9.

Opakování učiva ze 4. ročníku

učebnice str. 4 – ústně

pracovní sešit str. 3 cv. 1,2