3.tř – Anglický jazyk

 

 

 

8.6.

PS Str. 60

28.5.

Pracovní sešit str. 58,59

21.5.

Pracovni sešit str. 54

18. – 19. 5. Odpadá online výuka ( z organizačních důvodů)

Pracovní sešit str. 56, 57  ( opakování)

21.5.  Online výuka v 11 hod.

Online výuka 14.5.

Vazba There is/There are, tvorba otázek Is there..? Are there…? +krátké odpovědi

Pracovní sešit str. 52,53

Online výuka 12.5. v 11.00hod. vazba there is/ there are, opakování slovíček ( bridge, shop, river, park, bus stop, pavement, river, tree…)

str.51/ 4,5,6

 

11.5.  – výuka odpadá.. z organizačních důvodů.

7.5. online výuka

Pracovní sešit str. 50/1,2,3

5.5.

  • Pracovní sešit: str. 49/5

 

 

4.5. Online výuka

Pracovní sešit. str. 48,49/ 3,4,5

 

 

Zdravím vás všechny po víkendu. Omlouvám se, že píši až nyní. Tento týden bych vám žádala práci do konce týdne a ráda bych si, pokud je to ve vašich možnostech nastavila online výuku. Bohužel bude moci být pouze v termínu (nejdrive)od 10, 30hod., protože každý dnem máme výuku s prvňáčky do 10 hodin.

Tedno týden bychom mohli vyzkoušet spojení v PÁ v 10,30hod, ale to je státní svátek😂Máte volnoo.Do tohoto termínu však můžeme s rodiči nastavit spojení (kdykoli odpoledne či večer) Stačí napsat, zda potřebujete pomoct či jen vyzkoušet.Opravdu není problém se kdykoliv spojit😏.

V příštím týdnu bude výuka v PO v 10,30 a ve ČT v 10,30hod.

Samozřejmě budu vše zapisovat i zde na webu.

Úkol na tento týden:

Pracovni sešit str. 46 a 47

Nová slovíčka na této dvoustraně jsou:

  • Sofa – pohovka
  • Chair – židle
  • Bookcase – knihovna
  • Wardrobe – šatní skříň
  • Bed-postel
  • Armchair – křeslo
  • Table – stůl
  • Carpet – koberec

Zapište si je do slovníčku. Výslovnost si můžete vyhledat na webu, budeme ji však procvicovat i v online hodině.

Dalším učivem je přesne určení místa, kde se věci (předměty) nachází. Například při otázce:Kde je moje kniha?

Použijeme předložky na – on, v, ve – in,)pod – under

Pokud vám některé cvičení bude dělat potíže, vše si vysvětlíme v pátek.

Good luck! Hodně štěstí!

Happy club-dnes úterý ve 13 hod.

21.4.

Pracovní sešit 45/4,5,6

Připomínám, že dnes ve 13 hod. je online Happy club

Zde se můžeš přihlásit:

otevři dokument, klikni na odkaz (na tento odkaz), potom ( připojit se místo toho na webu.

Pokud není někdo přihlášen a chtěl by se připojit, může ;)

20.4.

  1. Napiš si do slovníčku a přelož do ČJ:

Rooms:

  • bathroom –
  • bedroom-
  • lining room –
  • kitchen-
  • toilet –
  • hall-

2. Pracovní sešit str. 43/ 5

3. Poslechni si, zopakuj: Pusť si video

http://www.english-time.eu/english-club/vyukova-videa/doma-pokoje/172-rooms/

4. Napiš na papír co nejvíce slovíček ( toys – hračky), které umíš pojmenovat anglicky. Vzpomeneš si na některá?

Pomohou ti videa se Stevem ;)

 

16.4.

Ahoj angličtináři. Zopakovali jste si slovíčka-názvy pokojů?

1.Víte, která písmena ve slovech chybí? Poskládej chybějící písmena tak, jak jdou za sebou a vyjde ti tajenka – člen rodiny.

Who is it? Kdo je to?

Bedroo_, bathro_m,ki_chen, _all, toil_t, living _oom

_ _ _ _ _ _

2.pracovni sešit

42/1,2,3 určitě velmi dobře zvládnete 🤗👏

Pomůcka-our (náš, naše)

43/4Skládani vět – slovosled.

Tak jako v  češtině, tak i v angličtině píšeme na začátku věty velké písmeno a zakončujeme znaménkem. Na to nezapomínejte 😏. I tohle vám může v tomto úkolu pomoci😏.

Tajenka k tomuto úkolu.Pokud správně jsi dobře přeložil/a, tak ti vyjde v tajence jméno.

  • Toto je náš dům. A B C D nebo E?
  • To je tvoje(vaše) hala. A B C D nebo E?
  • Toto je jeho ložnice. A B C D nebo E?

Podařilo se? Jsi prostě jednička.

 

 

14. 4.

Ahoj všem. Vítám vás opět po prázdninách. Dnes začneme nové učivo. Nejprve si však zopakujeme to, co už umíme ze 2. ročníku – tedy části domu.

Zavzpomínej :D

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_05?cc=cz&selLanguage=cs

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/?cc=cz&selLanguage=cs

Kontrola str. 40 a 41

Dnes:Zobrazit zdrojový obrázek6.4. a 7. 4.

1. zkontroluj si svou práci ze 2.4.

ŘEŠENÍ str.39

2. Pracuj samostatně str. 40 – 41

u cvičení 40/2 piš krátké odpovědi. Odpovědi si můžeš vymyslet,ale snaž se je psát gramaticky správně.

Na řešení této dvoustránky si počkej do středy 8.4. Vše si podle řešení zkontroluj a spočítej body, které jsi získal/a.

  • Ohodnoť svoji práci. Jak se ti dařilo?

3. Videa   Happy Easter

  • Enjoy it.

  Zobrazit zdrojový obrázek

Nalezený obrázek pro pochvala   Děkuji všem, kteří mi posílají splněné úkoly.

Chtěla bych moc pochválit

Sabinku, Toma, Anetku, Domču, Paťu M., Paťu V., Klárku,  Kubu, Bety, Sama, Matyho, Ladika, Káju, Peťu, Anežku, Davču

Nalezený obrázek pro pochvala

 

 

ŘEŠENÍ str. 38  

  rozklikni

Dnes:   Zobrazit zdrojový obrázek  2.4.

Zkontroluj si svou práci z 31.3.

  1. Prohlédni si galerii pocitů
  2. Poslechni si video se Stevem
  3. Pracovní sešit str. 39/4,5,6

Galery of feelings  ;)  

Who is  ANGRY – HAPPY – SAD – NICE – CLEVER – (CRAZY – SCARED)?

  • Prohlídni si galerii pocitů :)
  • Dokážeš říct, ukázat kdo je – angry, happy, sad, nice, clever…..?

Zobrazit zdrojový obrázek    Není k dispozici žádný popis fotky.   Zobrazit zdrojový obrázekZobrazit zdrojový obrázek

Zobrazit zdrojový obrázek   Zobrazit zdrojový obrázek    Spongebob Squarepants F GIF

Zobrazit zdrojový obrázek    Zobrazit zdrojový obrázek    Zobrazit zdrojový obrázek

2.  Video se Stevem

3. Pomůcka k práci v pracovním sešitě

http://www.ajslovicka.cz/clanky/zkracene-tvary.html

 

31.3.

Pracovní sešit str. 38/1,2,3

  • Zvládneš udělat samostatně tato cvičení?
  • Máš problémy s některými slovy?
  • Dokážeš si je samostatně vyhledat na internetu?

Věřím, že to zvládneš. Podle řešení, které tady vložím, můžeš své úkoly zkontrolovat ;)

30.3.

Krásný dobrý den :) Dnes nebudete pracovat v učebnici, ani v pracovním sešitě. Prozkoumejte tuto aplikaci ;) Můžete samozřejmě brouzdat i do jiných předmětů  a ročníků. Pro dnešní den jsme vám vybrala dvě procvičování, viz odkazy níže.

Pokud někdo nemá možnost pracovat na PC, procvičí si slovní zásobu.

Aplikace : AlfBook

přihlašení: ucimesedoma

Slovní zásoba  – family:

https://programalf.com/alf-html/dist/#cz/file/10101

Family photo:

https://programalf.com/alf-html/dist/#cz/file/60873

26.3.

Good morning my clever children.

  • Znáte už nová slovíčka?  Umíte je přečíst? Umíte je přeložit, vysvětlit, co znamenají?    TALL, SHORT, SLIM, CHUBBY, FAT, SKINNY

1.Přečti věty. Rozumíš všem větám?

  • My    father is tall.
  • My    sister is short.
  • His   mum is slim.
  • My    cousin Jane is skinny.
  • Her   uncle is fat.

2. Napiš věty do sešitu podle vzoru  ( pod sebe, do sloupce). Zvýrazněné pojmenování členů rodiny nahraď vhodným zájmenem HE, SHE.

  • He   is tall.
  • She is short.
  • She is  …..   pokračuj ;)                 Věty které jsi napsal/a jsou  – kladné/záporné/ otázky  ?

 

3. Ten, kdo odpověděl, že všechny věty jsou kladné,  odpověděl správně.

Teď budeme z těchto kladných vět tvořit otázky, které napiš do druhého sloupce v sešitě.

př. He is tall.   On je vysoký.         Is he tall ? Je (on) vysoký?

  •  Na tento typ otázek odpovídáme ANO, NE. My už víme, že nemůžeme odpovědět pouze YES or NO.
  • Správně odpovídáme:  Yes, he is.        No, he isn´t.

JAK se tedy tvoří otázka? Čti:

  • Ve větě oznamovací se sloveso be (být) vyskytuje zpravidla na druhém místě. He is tall. (On je vysoký.)
  • Otázku vytvoříme tak, že sloveso be (být) přesuneme na první místo ve větě: Is he tall? (Je vysoky?)

Zopakuj si všechny tvary slovesa to be     ( am, are, is)      ;)

Pracovní sešit: 37/ 4, 5           ( Nezapomeň psát  na začátku vět VELKÉ písmeno a na konci a OTAZNÍK)  :)

Vím, že je toho na nás všechny moc, proto vám tady vkládám jednu naši motivační písničku. Snad vám udělá radost. STÁLE NA VÁS MYSLÍM.

Nebojte se mi PSÁT, nebojte se PTÁT…..společně to musíme DÁT ;)

SHRNUTÍ:   Co mám mít dnes hotovo?

V sešitě:  napsané dva sloupce vět

  •                   první sloupec ( kladné věty s použitím HE, SHE   viz. bod 2)
  •                   druhý sloupec  ( vytvořené otázky k prvnímu sloupci , viz bod 3)

V pracovním sešitě:   37/4,5

24. 3.

Krásný den všem. Začíná další hodina z prostředí domova. Jelikož vás znám a vím, že jste moc šikovní, zvládnete vše samostatně ;) Pečlivě si vše přečtěte a udělejte.

Nemusíte mi fotit, skenovat vypracované stránky. Postačí mi, když si vše svědomitě procvičíte. Udělá mi však velkou radost, když mi napíšete, jak se vám dařilo ; ) Co vám šlo „levou zadní“, co vám dělalo problémy a proč.

  1. Vezmi si papír a tužku ( můžeš psát do sešitu):  Napiš co nejvíce členů rodiny, které si už pamatuješ a umíš napsat. Zkontroluj podle slovníčku. Dařilo se ti?
  2. Dnes budeš pracovat v pracovním sešitě na str. 36, než začneš, zopakuj si básničku a doplň chybějící slova.

Ústně:

  • My mum is _ _ _ _ _ _,
  • my father is _ _ _,
  • my sister is _ _ _ _ _,
  • and I am so _ _ _.

Zkontroluj si:

  rozklikni

Některá slovíčka, která jsi doplnil/a dnes procvičíme.

3. Podívej se na obrázky:

Ukazuj –  Kdo štíhlý, tlustý, baculatý, vyzáblý?

chubbyfat 1

FAT -tlustý     SLIM – štíhlý  CHUBBY – baculatý   SKINNY – vyzáblý

Point to….. (Ukazuj)  Who´s fat?   Who´s skinny? Who is chubby?  Who is slim?    ( Kdo je…..?)

Výslovnost slovíček:

FAT poslech

SLIM poslech

CHUBBY  poslech

SKINNY poslech

tall      short x _ _ _ _

SHORT  poslech     malý (postavou, velikostí)

TALL      poslech      vysoký

4. Všechna nová slovíčka si zapiš do slovníčku.

5. Pracovní sešit str.36   Snaž se pracovat samostatně.

Zde večer najdeš řešení str. 36 a sám sobě opravíš chyby ;)

________________________________________________________

  • Ahoj moji angličtináři. Je tu nový týden, ve kterém se budeme snažit pokračovat v učení mimo školní lavice.
  • Chtěla bych vás velmi pochválit za práci v minulém týdnu. Děkuji vám všem, kteří poctivě pracovali

Dnešní úkol: 23.3.

Dnešní úkol bude ústně.

  1. Najdi doma nějakou společnou rodinnou fotku.

a) pojmenuj členy rodiny

b) o každém řekni 3 věty  ( př. Toto je můj….., Jeho/její jméno je…, On/ona má…..

Samozřejmě anglicky :D

Máš možnost pracovat na PC?

  • Pokud ano, udělej si tento interaktivní pracovní list.

http://www.english-time.eu/english-now/interaktivni-pracovni-listy/family-and-differences-ipl/127-family-tree-rodinny-strom/

  • Něco pro ty, co umí hrát počítačové hry. Já jsem hru vyzkoušela, ale pohybovat šipkami a klikat myší, bylo nad mé síly :D
  • Až po několika pokusech jsem to nějak zvládla.

http://www.english-time.eu/english-now/interaktivni-hry/family-galaxy/

  • SCHOOL OF FUTURE

  • Zdravím všechny rodiče i žáky v naší online výuce,  která je pro nás všechny povinná. Doufám, že společně vše zvládneme.

Jistě máte všechny

vyplněné i dokončenou str. 33 v PS a netrpělivě čekáte na další zadání.

Pracovní listy si založte do složky. 

Online týden 16.3. – 20.3. 

Co se naučíte tento týden:

  1.  Budeš umět pojmenovat členy rodiny
  2.  Budeš se snažit správně napsat všechna slovíčka – rodina
  3.  Zopakuješ si přivlastňovací zájmena MY – YOUR-HIS-HER  a budeš tvořit, překládat krátké věty
  4.  Seznámí se se všemi tvary slovesa to HAVE / mít, vlastnit   v kladné větě
  5. Napíšeš několik krátkých vět se slovesem to have …s oporou tabulky.
  • Jelikož potřebuji zpětnou vazbu, že úkoly plníte, budete úkoly fotit, skenovat, nahrávat ;)
  • Úkoly mi můžete zasílat  e-mailem, sms či přes WhatsApp    

Termín „odevzdání“ pro tento týden: neděle 22. 3. ( do 20.00 hod.)

Procvičování k tématu:

16. 3.__________________________________________________ 

1.poslech slovíček:

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/family

2. Slovníček – napiš si slovíčka do slovníčku a přelož :

mother, father, mum, dad, sister, brother, cousin, uncle, aunt, grandfather, grandmother

  • můžeš si rozšířit slovní zásobu i o jiné členy rodiny, na které narazíš například
  • v prostředí online procvičování  ;) Také si je můžeš zapsat do slovníčku.

3. učebnice

Chapter 13 M

   (pdf obrázek str.38)

38/2 Poslechni, zopakuj a samostatně přečti. Poslech si vyhledej na tomto odkazu v záložce AUDIO/ 13 My family

POSLECH K UČEBNICI

4. pracovní sešit

34/1,2,3

5. Hra

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/my-family/hangman/family.html

6. Pro šikuly – něco více :)  ( Pokud máte možnost tisknout)

 Kontrola, zpětná vazba: vyfotit, naskenovat – doplněná slovíčka ve slovníčku, vyplněnou str. 34,
můžete nahrát čtení uč. 38/1    Poslat e-mailem, sms či přes WhatsApp

17. 3.______________________________________________________________

1.Hra

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/my-family/family-photography/exercises.html

2. Doplň chybějící písmena do slov  ( vytiskni nebo přepiš do sešitu)

3. Pracovní sešit 

35/4,5,6

4. Stále potřebné a důležité procvičování:

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/privlastnovaci-zajmena/my-your-his-her/exercises.html

náročnější, o to víc nás úspěch potěší ;)

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/pexeso-to-be/exercises.html

5. Překlad vět do sešitu

Toto je moje sestra. Toto je jeho otec. Toto je její teta. Toto je moje matka.  ** Toto jsou moji rodiče.  :))

Náš splněno?  The Simpsons   http://enjoyenglish.free.fr/english/primaire/concentration/family/family.htm

Kontrola, zpětná vazba: vyfotit, naskenovat – doplněná slovíčka – pracovní list , vyplněnou str. 35,
překlad vět v sešitě    Poslat e-mailem, sms či přes WhatsApp

19. 3._______________________________________________________________________________

1.Online procvičování

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=982

2. Vytisknout a nalepit do sešitu – př. přepsat do sešitu

  • Pracujete s tabulkou, doplňte správná čísla.
  • Napište 3 kladné věty (Ty máš….., Ona má…., On má…..)  do sešitu

3. Procvičuj  – to have ( kladná věta)

http://jerome.boulinguez.free.fr/english/file/hotpotatoes/havegotaffirmatif.htm

4. Učebnice  str. 39/3

        40/ 1 poslouchej, opakuj , čti       40/2 Learn by heart.  Učte se zpaměti.

POSLECH K UČEBNICI

5. Poslech:

The monster´s got green hair

Kontrola, zpětná vazba: vyfotit, naskenovat, nahrát –  3 věty s sešitě + s tabulkou, básničku  Poslat e-mailem, sms či přes WhatsApp

 

 

 

 

 

Slovíčka – poslech

procvičujte výslovnost

Clothes

 

 

28.1.

Procvičovat slovíčka ve slovníku.

Každé slovo napsat několikrát – anglicky 😏

Neck-Nek krk, shoulder šoulder-rameno, arm arm– ruka(paže), Hand hend– ruka(dlaň), Finger fing-prst, Back bek-záda, chest čest-hruď, tummy tamy– břicho, leg leg – noha, knee -koleno, toe tou-prst na noze, foot fůt – chodidlo, feet fít– chodidla, ankle ankl-kotník, bottom batm-zadek, chin čin-brada, cheek čík – tvář, teeth týf-zuby, tooth tůf-zub

 

14.1.

Dětem, které mi přinesly procvičování na písemnou práci, jsem opravila chybky. Všechny moc chválím. Nejčastější chybou byly nenapsané neurčité členy a/an 😊

+chyták a long blue nose

Většina nakreslila dva😂

Písemná práce z anglického jazyka

Čtvrtek 16.1.

Obsah písemné prace:

1.Poslech – vybavování obrázků podle zadání (př. a blue bag,…)

2.Slovní zásoba – school, numbers, colours, face (dnes provičena ve skupinové práci)

3.Čtení a porozumění krátkých vět (Otázky) + krátké odpovědi Yes, it is . No, it isn’t.

Is it a blue pen ? _________

4. Čtení a porozumění krátkých rozhovorů… přiřazování k obrázkům

(rozkazy, otázky – znalost pokynů a školních potřeb)

5. Překlad slovních spojení +psaní členů a/an+množné číslo

čtyři pera – four pens

červená složka  – a red file

V písemné práci bude překlad pouze čísel 1-12.Znalost čísel do 20 mohou děti prokázat u psaní slovní zásoby – numbers. Zde však záleží na nich, neboť budou libovolně doplňovat 3 slovíčka ke každému tématu-školni potřeby, barvy, čísla, části obličeje.

 

 

 

9.12. – 13.12.

Dnes jsme si napsali slibované doplňování rozhovorů+ přepsali všechny barvy i do slovníčku.

 

9.12. HW – domácí úkol v sešitě – překlad slov ( nezapomínejte na členy a správní psaní množného čísla)

Termíny zkoušení, testů + obsah:

Ve čtvrtek 12.12. bude písemné zkoušení ze slovíček

modré pero, červená složka, zelená tužka atd..

 

 

 

 

28.11.   Doplňování slovíček ( my, he, his…) do textu – rozhovorů ( představování se)

Dú – 16/3 + procvičovat rozhovor ( nakupování…..)

Can I help you?

 

Jak bude probíhat ověřování učiva?

  • Písemky, zkoušení probraného učiva vždy ve ČT
  • Oprava „nepovedených“ testů v PO (oprava je dobrovolná)

 Probrané učivo:

Odpovídáme na otázku: What´s this?   …..

Chapter 6  – školní pomůcky

Chapter 5  – pokyny

 

Co se učíme?

  • zájmena osobní i přivlastňovací
  • tvary slovesa to be
  • spelling

Co bych měl umět ( I, you , he,she, it, we, they  + spojení se slovesem to be ( am, are, is)

(my, your, his, her – přivlastňovací zájmena)

DÚ: Překládejte – ústně

moje kniha, jeho kočka, tvoje čepice, jeho auto, moje sestra, její tužka, tvoje jméno

Zápis do sešitu –

 

Chapter 4

PS – po str. 12

Pro pobavení a procvičování abecedy –https://cs.bab.la/hry/hangman

13.9. 

PS – po str. 6

Seznámili jsme se s částmi dne (morning, noon, afternoon, evening, night) +tvořili jsme ústně pozdravy. V příštím týdnu písemně.

Výslovnost pozdravů můžete procvičovat zde:

https://www.helpforenglish.cz/article/2007082001-anglicke-pozdravy

Zápis v sešitě:

All-focus
All-focus

9. 9.

Hw-vymyslet si anglické jméno a zjistit správné psaní. Zítra si budeme vytvářet jmenovky.