Online výuka 12.4. – 16.4.
Úterý 13.4.
Psaní některý slov, které si nemůžeme zdůvodnit. Musíme si je zapamatovat.
Tvorba vět s: hned, teď, ať, dnes, přes, až, již, když, než, už
Přepis – UČ 77/5
Pondělí 12.4.
Ps – str. 12/1,3,4
Online výuka 6.4. – 9.4.
Pátek 9.4.
- Diktát slovních spojení
- odůvodňování H-CH
PS 19/2 první dva sloupce
čtvrtek 8.4.
- Co vidíš na obrázku?
- Tvorba rýmů s párovými souhláskami Ž-Š
- Dokážeš vymyslet vlastní básničku a stát se tak autorem?
Naše rýmy:
Básnička: Ježek a pět koloběžek
PS – 18/2,3.4
Čtení
Čítanka str. 139 Sdílený PL
- práce s textem
Středa 7.4.
Učebnice
- str.76/ 3 ústně/ doplňování vhodných slov z nabídky
- str. 76/ 4 písemně ( každý napíše 1 sloupec do sešitu hvězdička, Lukášek napíše první sloupec), odůvodňování, kontrola
- str. 76/6 Hledání ukrytých slov
Nápověda a doplnění neúplné věty slovem z nabídky:
- V lese můžeš zakopnout o…..
- Péťovi došla lepící ……
- Popelka šla na…..
- Při sčítání použijeme znaménko …..
- Zmije je had neboli……
Na poslední slovo PORAZV vymyslete větu.
Pracovní sešit
- str. 18/ 1 četba básně
Poslech písně https://www.youtube.com/watch?v=mBC9vr3nuiI
- Sledování textu s písní – hra STOP ( Na kterém slovu jsem píseň zastavila? Kde ho v textu najdeme? ( sloupec, řádek, pořadí)
ČTENÍ
- Seznámení s autorem knih, básní pro děti Ludvíkem Středou.
- Detektivní odhalování jeho příjmení
- Četba básně v čítance na str. 136
- Hledej, co dělal básník ve středu….Dostál svého jména?
- Co dělal v jiné dny?
- Který den básník nedělá nic ?
Sdílený pracovní list –
Chválím Jondu a Vojtu hbité informace o Ludvíku XIV. či vyhledání významu jména Ludvík A Elenku za připomenutí pohádky Krysáci
***Dobrovolný úkol – Přemýšlejte s rodiči, zda znáte ještě další osobnosti, které mají příjmení podle některého dne v týdnu
- Rozhovor o tom, kdo je to AUTOR. Jsme také autoři? Zjistili jsme, že jsme třída plná autorů
- Těšíme se do školy na ukázky našich autorských děl
PSANÍ
- písanka str. 16,17
——————————————————————————————————————————-
Úterý 6.4.
Pracovní sešit 17/4,3,2
Druhé cvičení 2/a přepsat do sešitu hvězdička
Kontrola cvičení:
Učebnice:
str. 76/1 odůvodňování zvýrazněných slov
Dú – přepis UČ cvičení 76/2 do sešitu hvězdička
Online výuka 29.3. – 31.3.
Středa 31.3.
Vyhledávání ukrytých slov v jarních květinách – dnes propojeno s PRV
Psaní -písanka str. 14,15
Úterý 30.3.
V-F
Pracovní sešit str. 16
hra na učitele – vyhledávání nesprávně napsaných slov
Pondělí 29.3.
tvorba slov s párovými souhláskami – téma jaro, Velikonoce
Online výuka 22.3. – 26.3.
Pátek 26.3.
Učebnice – str. 74/ 3,4,5,6
- interaktivní cvičení v online učebnici
- Přepis druhého sloupce do sešitu 74/4 sešit srdce
PS – DÚ str. 15/2
Čtvrtek 25.3.
Ď – Ť
PS – 14/3;15/1
Přepis do sešitu srdce- učebnice str. 2
ČTENÍ – recitace básničky Ztracená teta / M. Kratochvíl
Do příštího týdne se děti naučí zadanou sloku – Dvanáct měsíčků R: Malý ( čítanka str. 132)/ pondělí – v prvouce
Středa 24.3.
D-T
PS- 13/3; 14/1,2
PSANÍ – písanka str. 12, 13
Úterý 23.3.
D- diktát vytvořených slov
D-T
odůvodňování vybraných slov
online cvičení
Pondělí 22.3.
Párové souhlásky – slova příbuzná, tvary slov
B-P
PS – 13/1,2
Online výuka 15.3. – 19.3.
Pátek 19.3.
P -B
- 1. pracovní sešit 12/3,4
- Spinner, doplňování vhodných souhlásek – cv. 72/4 B-P doplňování – Random wheel (wordwall.net)
- Do sešitu učebnice72/2
- Dú do sešitu učebnice 72/3
Čtvrtek 18.3.
- Kontrola DÚ
- Pracovní sešit str. 12/2
- Učebnice str. 71 ( interaktivní cvičení v online učebnici)
- Procvičování ( měkké/ tvrdé slabiky) DÚ 8/1
ČT/ SL
čítanka str. 137
PS – str. 9/1,2,3
dobrovolný DÚ do příští středy – porovnat skřítky lesního a zahradního ( pracovní sešit str. 9, čítanka str. 137)
Středa 17.3.
ČJ
- Napíšeme si diktát slov a v nich budeme hledat kořen a základ slova- sešit Srdíčko
- PS – dokončíme str. 11
- Zadáme si DÚ PS 12/1
PS/ ČJ
- Přečteme si úryvek textu z čítanky str. 46 Kolik tet má Agáta ( J. Žáček)
- Dobrovolný úkol – naučit básničku str. 49 ***
- Domácí čtení – Hurvínkovy narozeniny str. 47
Písanka – str. 10,11
Úterý 16.3.
učivo – tvary slov a slova příbuzná
- Učebnice – 69/4
- Práce v online učebnici 70/1,2
- Do sešitu – 70/3,4
- PS – doplňování správných tvarů – 10/4
Pondělí 15.3.
- Hledání rozdílu mezi tvarem slova a slovem příbuzným
- PS- 11/2
PRV/ ČT
Čítanka – str. 132 ( opakování měsíců)
str. 133 ( hádanky – slova ukrytá v názvech měsíců)
DÚ – čtení str. 134 – 135 ( Proč se střídá den a noc)
Jarní prázdniny: 8.3. – 12.3.
Online výuka 1.3. – 5.3.
5.3.
Nové učivo: Tvary slov
- Kontrola dobrovolného úkolu.
- Práce s obrázky
- Nesmyslné věty
- Pracovní sešit str. 10
Pomůcky: pracovní sešit, psací potřeby
4.3.
ČJ
- Společná práce v online pracovním listu https://www.liveworksheets.com/c?a=s&g=2&s=Te%C4%8Dovice&t=6bp68bigj5q&sr=n&l=ya&i=ssunuf&r=me&db=0
- Samostatná práce v online listu https://www.liveworksheets.com/c?a=s&g=2&s=Te%C4%8Dovice&t=6bp68bigj5q&sr=n&l=gb&i=ssdccz&r=kq&db=0
- Práce ve dvojicích – práce s obrázkem 66/8
- Samostatně se společnou kontrolou 67/1
Dobrovolný úkol – 66/8 Vymysli a napiš co nejvíce slov s dlouhými měkkými slabikami
ží, ší, čí, ří, cí, jí, dí, tí, ní
PS – písanka str. 8,9
Pomůcky: učebnice, zelené písankové sešity ,(hvězdička, srdíčko), kartičky Y,Ý/I,, psací potřeby, tabulka a fix, písanka
3.3.
SPLNĚNO:
8.55 ČESKÝ JAZYK
- Rozcvička
- Diktát po přípravě – slova z učebnice 65/2
- Ústně – učebnice 65/3
- ústně/ písemně – učebnice 65/4 a/b dokončit do sešitu
- Práce ve dvojicích – práce s obrázkem 66/8 X
Dobrovolný úkol – 66/8 Vymysli a napiš co nejvíce slov s dlouhými měkkými slabikami
ží, ší, čí, ří, cí, jí, dí, tí, ní X
Pomůcky: učebnice, zelené písankové sešity ,(hvězdička, srdíčko), kartičky Y,Ý/I,, psací potřeby, tabulka a fix
10.00 ČTENÍ – SLOH
Popis osoby
- Učebnice 68/1,2
- Pracovní sešit str. 9 vyzkoušíme práci ve skupinkách ( rozdělení do místností)
S jednou skupinkou budu pracovat já a s druhou paní asistentka.
Domácí čtení – čítanka str. 94-95 ( Filipův počítač)
2. 3. 8.55 ČESKÝ JAZYK
SPLNĚNO:
Sluchový diktát
Práce v učebnici 65/2
PS 7/3 a 8/5 Děti si průběžně mohou dokončit celou stranu 8
Pomůcky: pracovní sešit, učebnice, zelené písankové sešity ,
(hvězdička, srdíčko), kartičky Y,Ý/I,, psací potřeby, tabulka a fix
Probrané učivo 14.12.- 18.12.
Význam slov – slova protikladná, souznačná, podřazená, nadřazená, souřadná, vyvození – slova mnohoznačná
PS – str. 26
Písanka- str. 26,27
Čítanka – str. 57 – 60
Děti dostaly pracovní list na procvičování k pololetní písemné práci. Není to domácí úkol zadaný na Vánoce, nevyhazujte ho však.
Podporujte však děti ke čtení. Mohou číst v čítance, ve své knize. Můžete dětem nadiktovat nákupní seznam, kde napíší svoji představu, kolik zboží stojí atd.
Čtvrtek
pracovní sešit str. 24 celá
učebnice str. 37/ ústně 1,2,3; písemně 37/ 4
Písanka str. 24
PO –
Pondělí 7.12.
pracovní sešit str. 23
Probrané učivo: 30.11. – 4.12.
Význam slov, druhy vět
- práce s učebnicí, přepis , opakování druhů vět str. 30 – 31
- pracovní sešit po str. 22
Čtení: čítanka po str. 34
reprodukce předčítaného textu Čerti
básnička Čertí nemehlo
Sloh – vypravování podle obrázku – Adventní příběh
Psaní: písanka po str. 22
Probrané učivo: 23.11. – 27.11.
ČJ – po str. 19 ( pracovní sešit)
PS – po str. 20
ČT – práce s básní ( vyhledávání veršů, rýmů, smysluplné skládání básně)
Práce s textem – Chlupatí siláci – vyhledávání a zápis informací
– sv. Kateřina – zápis informací
Procvičování: ( řazení slov podle abecedy, skládání slov, změna druhu věty, vyhledávání chyb v textu ( délky slabik, velká a malá písmena, interpunkce)
Online 10.11.
Učivo: Druhy vět – věta oznamovací
PS – str. 15/1,2,3
Procvičování: https://www.skolasnadhledem.cz/game/6712
Písanka – str.14 ( dokončit)
Online 9. 11.
Učivo: Druhy vět
Ústně: rozdělování vět do čtyř skupin – rozhodujeme, zda jde o otázku, rozkaz, oznámení či přání
Ústně: Tvorba věty přací.(př. Vytvoř větu, ve které si přeješ, aby se maminka uzdravila.)
- označení druhů vět:O – oznamovací, T – tázací, P – přací, R- rozkazovací
Dú – přepiš rozkazovací věty do modrého písankového sešitu.
Online 5.11.
Kontrola domácího úkolu str. 14
Seznámení se s novým učivem
otázka, oznámení, rozkaz, přání
Tvoříme věty se slovy:
kde, kdy, kdo, proč, co, copak, kam…
Dú – písanka str. 14 ( psaní číslic 0,1,2)
Online 4.11.
- Hra o nejdelší větu: Toník lepí.
- Seřazená slova podle abecedy napiš do modrého písankového sešitu.
3. Pracovní sešit: str. 14/1 Přečti si text a pokus se zapomatovat co nejvíce informací. Bez opory textu říkej, co si pamatuješ.
str.14/1a Podívej se ve chvilce volna na pohádku Koloběžka první
Ústní zkoušení: řazení slov podle abecedy
Zadání úkolu na zítřek:
14/2 skupinky 2a) ( Jonáš, Jirka, Kuba, Lukáš); 2)( Pavlínka, Natálka, Vojta, Filda); 2c) ( Tobík, Marťa, Elenka); 2d) ( Vojta, Valča, Anička)
Úkol pro všechny14/3,4
Zítra jsem Vás všechny pozvala v 18 hodin na večerní čtenářskou chvilku. Budu Vám předčítat pohádku.Můžete si připravit na ukázku knihu, kterou máte právě rozečtenou.
Od příštího týdne, ve dnech PO,ÚT, ST, ČT mi budete předčítat vy
Aby mohl číst každý, rozdělila jsem vás do skupinek. Pozvánku najdete v kalendáři.
PO 9.11. si všichni přečtou příběh v čítance str. 27 ( Ve čtenářské chvilce budou předčítat text pouze pozvaní)
ÚT 10. 11. si všichni přečtou příběh v čítance str. 28 ( Ve čtenářské chvilce budou předčítat text pouze pozvaní)
ST 11.11. Video – Vyprávění o sv. Martinovi https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10519120758-nase-tradice/212562260400025-svaty-martin
si všichni přečtou příběh v čítance str. 29 ( Ve čtenářské chvilce budou předčítat text pouze pozvaní)
ČT 12.11. si všichni přečtou příběh v čítance str. 30 ( Ve čtenářské chvilce budou předčítat text pouze pozvaní)
Online 3.11.
František Hrubín: Kuřátko v obilí (Špalíček veršů a pohádek)
Básničku se zkus naučit zpaměti.
Online 2.11.
Pracovní sešit str. 12
Přečti si text str. 13/4 v pracovním sešitě
Online 22.10.
Práce v učebnici str. 15
Samostatný úkol po online hodině:
Čtení :čítanka str.18
online 21.10.
Procvičování abecedy
- pořadí písmen a slov podle abecedy : https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php
- Budeme pracovat s učebnicí na str. 14/5 ( seřazená slova piš do modrého písankového sešitu)
- Připravte si učebnici, modrý písankový sešit a samozřejmě pouzro.
online 20.10.
- Řazení písmen podle abecedy
- Použij nastříhaná písmenka
- Vylosuj si 3 písmenka, která seřaď podle abecedy
- Můžeš si zahrát s rodiči
Pracovní sešit str.10/2 a 11/3
PS- Psaní diktátu do modrého písankového sešitu: žížala Julča, pes Alík, kočka Míca, červík Pepík
– Písanka str. 11 – první 3 řádky
online.. 19. 10.
čtení – práce s článkem Mlékárna
práce v online čítance – můžete si je bezplatně instalovat https://ucebnice.online/
online 16.10.
- abeceda – procvičování řady
- řazení písmenek podle abecedy ( budeme pořebovat sáček s písmenky) – s oporou
- Práce v učebnici – str.12/2,13/4 ústně
Modrý písankkový sešit – obrázkový diktát UČ str.13/2
- řazení slov podle abecedy – značení čísly
Víkendový DÚ: čtení textu v čítance str. 13,14
online 15.10.
opakování řady abecedy
Pracovní sešit 10/1
PS – písanka str. 9,10
online 14.10.
pracovní sešit str. 9/1,2,3
- Dú : nastříhej pracovní list se jmény a dej do sáčku
- nastříhej si písmenka abecedy a dej do sáčku
- Vyber si 3 jména spolužáků a napiš je seřazené podle abecedy do pracovního sešitu 9/4
Probrané učivo: 5.10. – 9.10.
- Písemná práce
- Vyvození abecedy, řazení podle abecedy – rozlišování tvarů písmen ( vyhledávání)
- Obrázkové písmo
Učíme. se vyjmenovat celou abecedu
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2/-trida/abeceda/ucime-se-abecedu/cviceni1.htm
ČT – písemná práce – ověření porozumění textu
- Básničky Radka Malého ( Kam až smí smích) – básničky k jednotlivým písmenům
- Návštěva školní knihovny ( řazení knih podle abecedy)
- Práce s encyklopediemi ( samostatná práce – záznam informace, která nás zaujala)
- Individuální práce s žáky
Dú – čítanka str. 10, 11 ( text pročíst vícekrát)
PS – písanka po str. 7, diktát písmen
Probrané učivo: 29.9.- 2.10.
- Psaní vlastních jmen
- Věty – počet slov ve větě. Začátek a konec věty.
- Vyhledávání slov v textu podle zadání
- Hranice slov ( slova oddělujeme mezerou)
ČT – mimočítanková četba ( mini čtení Kanálníčci)
- předčítání ( pantomima)
- skupinová práce ( čtení a skládání úryvků textu ( kapitoly)
- postupné čtení ( čtení po přípravě)
- mini kvíz
Pracovní sešit:
Dú -str. 6/2,5; 7/6
Probrané učivo 21.9. – 25. 9.
Učebnice: po str. 8 ( učebnici máme ve škole)
Některým dětem jsem poslala učebnici domů, aby si dokončily cv. 4 ze str. 6
Pracovní sešit: po str. 5/1
Písanka: psaní malého písmene f
Učivo:
- opakování učiva za 1. ročníku ( dělení slov na slabiky, skládání slov, určování počtu slov ve větě, slovosled ve větě
- vlastní jména ( vyhledávání a psaní jmen, jména začínající na…)
ČT – převyprávění textu, práce s textem
Důraz kladem na porozumění textu.
SL – vypravování ( Podzimní vycházka), vypravování podle obrázkové osnovy
PS – přepis z tabule, učebnice
– diktát jmen
– nácvik a zdokonalování tvarů písmen ( individuálně – podle potřeb dětí)
Domácí procvičování: prodloužený víkend
- Děti ještě nemají zafixované všechny tvary písmen. Při procvičování čtení a psaní využijte přehled písma, které mají v písankovém sešitě.
- Dětem jsem nedala na prodloužený víkend žádnou úlohu s tím, že budou procvičovat psaní velkých psacích písmen.
Pro šikulky – ke každému písmenu vymyslet vlastní jméno
- Nutnost každodenního čtení ( výběr vlastní knihy)