Matematika

18.6.

53/6,7,10,11

17.6.

52/1,2,3,4,5

16.6.

Vyzkoušejte😏

M- 51/7,8,9,11

Reseni:

12.6.

50/1,2,3,4

10.6.

48/5

49/6,7,8,9,10,11

50/5,6

9.6.

str.47/9

str. 48/1,3,4

5.6.

pracovní sešit str. 47/6,7,8

pusť a stopni si video, potom vypočítej….a zkontroluj podle videa

3.6.

Vyvození prostředí papučiny – pokuste se objevovat

46/1

Vypočítejte příklady podle videa

2.6.

Pracovni sešit str. 45/11(pokuste se, pokud nevyřešíte, nevadí),12

46/2,3,4

29.5.

Pracovni sešit str. 45/7,8,9


28.5.

44/2,3,6

27.5.

Početník – dokončit str. 35

PS-43/11, 44/1,5

26.5.

Pracovni sešit str. 43/7,8,9,10

Početník str. 35 první sloupec

22.5.

Pracovni sešit str. 42

V prvním cvičení si děti mohou doplnit libovolný čas. Můžete jim čas zadat.

Nastav, nakreslit ručičky tak, aby bylo…. hodin.

21.5.

Pracovni sešit str. 41

20.5.

Dokončit str. 40

Můzete si udělat i cv. 6 /41, které si zítra naposledy online zkontrolujeme

19.5.

39/10,12 + 40/1

14.5.

Pracovní sešit str.37/10 ; 38/1,2,4,5,6

13.5.

pracovní sešit str. 37/6,7,8,9

12. 5.

Pracovní sešit

str.36/2,3,4,5

 

7. 5.

  • procvičování a poznávání času

Pracovní sešit str. 35/6,8,10

36/ 1

6.5.

Pracovní sešit str. 34/1,2,3,4

5.5.

Pracovní sešit str. 33/9,10

29.4.

pracovní sešit str. 32/6

33/11,12,13

 

28.4.

Dnešní úkoly z online výuky:

32/1  Doplň s pomocí krokovacího pásu

32/2

32/ 5

32/ 7

Řešte metodou pokus , omyl. Zkoušejte :) Klidně chybujete;) Večer vám zde vložím řešení.

24.4.

Pracovní sešit :

str. 31/8,9 ; 32/3,4 ( krokování přepište do příkladů)

22.4.

Pracovní sešit str. 31/5,6,7,10

21.4.

Dnes jsme na online výuce pracovali:

pracovní sešit str. 30/1,2,3,4

16.4.

28/4

Zjisti,kolik stojí balón a flétna.

29/8

Vypocitej příklady a vylušti šifru. Zítra si řekneme řešení přes videohovor😏

29/9

 

15.4.

Dnes si budeš hrát na obchod💰💳.

  • Nejprve si však udělej krychlové stavby na str. 27/9 (ostatní úkoly pro dnešek přeskočíme) – postavíme si takové barevné obchody🙊.
  • Vybarvuj přesně podle barev a tvarů plánů. Najdeš + spojíš plán a stavbu?

Mince( papírové) máme sice ve škole, ale ty si je můžeš nakreslit a vystříhnout.

28/1,2,3

1. Kresli různé mince

2. Počítání peněz v peněžence – spoj se správnou cenovkou

3. Zapiš si z prvního cvičení ceny k jednotlivým výrobkům v zelených taškách. (Zapiš, sečti, dopočítej)

Příklady si můžeš zapisovat na tabulku a papír +vše překontrolovat na krokovacím pásu.

V počítání a hře však můžeš dál pokračovat – v pokojíčku s hračkami, které oceníš – vyrobíš jim cedulku kolik stojí👍

Počtářská galerie:

IMG-20200414-WA0014 IMG-20200414-WA0009 IMG-20200414-WA0010 IMG-20200414-WA0005 IMG-20200414-WA0002 IMG-20200414-WA0000 IMG-20200414-WA0003 IMG-20200414-WA0011

14.3.

Ahoj moji prvňáčci. Doufám, že jste prožili krásné Velikonoce. 🐣🐓🐔Dnes si udělejte zábavnou matematiku😁.

Jak na to? Stačí spočítat, porovnávat, třidit…. vykoledované sladkosti, vajíčka.

Pokud budeš mít možnost, určitě se při počítání a evidenci vyfoť😏. Už se moc těším.

 

 

8. 4.  SOUSEDÉ

Badatelská chvilka – ústně:

  1. Prohlédni si obrázek a povídej, kdo s kým sousedí.

Zvládneš odpovědět na tyto otázky?

  • Dům se zelenou střechou sousedí s……….Zobrazit zdrojový obrázekZobrazit zdrojový obrázek.
  • Dům s růžovou střechou sousedí s …….Zobrazit zdrojový obrázekZobrazit zdrojový obrázek.

2.  

    Sousedé nemusí být jen obyvatelé domů…podívej se, rozklikni.

  • Se kterým písmenkem sousedí D?
  • Se kterým písmenkem sousedí Í?
  • Se kterým písmenkem sousedí U?

Najdi 3 písmenkové sousedy, hledej trojice ;)

Já jsem našla B-U- D.  Najdeš další? Stane se něco, když je spojíš? :D 

3. Včera jste navlékali korálky, dokreslovali, pokračovali v barevné řadě. Teď barvičky vyměníme za čísla.

  • Hlasitě říkej barvy….potom čísla. Pokračuj v řadě, dokud tě to nepřestane bavit :D :D
  • o o o o……         1 2 3……..

   rozklikni.  Čtverečky si můžeš překreslit a doplnit čísla. Sčítej vždy tři sousedy. Zjistil jsi něco? Překvapilo tě něco?

Pracovní sešit

  • 25/9
  • 25/10
  • 26/5

Zasloužíte si velkou pochvalu🤗🐝👍✨

IMG-20200407-WA0020 IMG-20200407-WA0019 IMG-20200407-WA0005 IMG-20200407-WA0010 IMG-20200407-WA0007Korálky nejen od Natálky📿

7.4.

Korálkový den Navlékání korálků - Kreativní sada | Alza.cz

  1. Pokračuj v řadě https://www.skolasnadhledem.cz/game/2406
  2.  Pracovní sešit 25/11
  3.  Pracovní sešit 25/12
  4.  Pracovní sešit 26/3

 

  1. Procvičujte prstíky: Máš doma korálky? Navlékej. Nemáš korálky? Můžeš navlékat těstoviny.
  2.  Navlékání korálků - Kreativní sada | Alza.cz     Své krásné náhrdelníky mi můžete vyfotit a poslat ;)
  3.  Kolikrát je v básničce napsáno slovo korále?

Princeznička na bále,
poztrácela korále.
Její táta, mocný král,
Honzíka si zavolal.

Honzíku, máš na mále!
Přines nám ty korále!
Honzík běžel za hory
nakopal tam brambory.

Vysypal je před krále,
tu máte ty korále!
Větší už tam neměli,
ty už snědli v neděli.

3.4.

Pracovní sešit str. 24

24/1

Prohlédni si obrázek panelových domů.

  • Který dům je nejvyšší?
  • Který dům je nejnižší?
  • Kolik podlaží má oranžový dům? Kolik má oken?
  • Kolik podlaží má červený dům?   Kolik má oken?
  • Kolik podlaží má zelený dům?       Kolik má oken?

Ukaž u každého domu nejvyšší (poslední)podlaží.

Přečti si s rodiči text a rozhodni se podle textu.Kolik podlaží má dům?

Najdeme dům na obrázku? ANO – NE

řešení:

All-focus
All-focus
All-focus
All-focus

24/2 Vypočítej a udělej si kontrolu s krokovacím pásem.

24/3,4,6

Rozklady čísel

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/numerace-do-20/pernikova-srdce/priklady1.htm

2.4. 

Sčítáme a dopočítáváme:

Krokování:

  • 22/2 Připrav si krokovací pás  a dvě figurky ( knoflíky, fazole….cokoliv).Zahraj si s nimi slovní úlohu.
  • 23/9 Řekni pokyn a krokuj na krokovacím páse, zapiš výsledek

Slovní úlohy  https://www.skolasnadhledem.cz/game/1457

_______________________________________________________________

1.4.

  • Není to APRÍL :( ,
  • změna je to velká.
  • Před časem bych nevěřila,
  • že nebudu vás učit JÁ,
  • ale ňáká UčíTelka.

… když děti učí telka. Zábavně-vzdělávací program pro žáky prvního stupně základních škol s podporou MŠMT

Včerejší díl: 31.3.

Téma: Čteme a píšeme čísla od 11 do 20
Vyučuje: Magdalena Málková
Pomůcky: karty s čísly 1-20 (můžete vyrobit), 12 kusů víček od pet lahví, pracovní list

Prezentace, pracovní listy:

Odvysílaný díl:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000012/

 

31.3.

Početník str. 27/ první sloupec

Hledání rozdílů mezi obrázky na straně 22,23

  • Hledej rozdíly mezi obrázky. V čem se liší? Co je stejné?
  • Poznáš podle ciferníku, kolik je hodin?
  • V kolik hodin chlapec vstává? V kolik hodin jde spát?
  • *Dokážeš spočítat kolik hodin bdí? Je vzhůru?

Odkrývání obrázku – hledej dvojice – klikni na stejný čas ( na ciferníku, digitálních hodinách)

http://matematika.hrou.cz/c/1.trida/pexeso-hodiny-1-12

Máte doma digitální hodiny ( například na mikrovlnce, budíku, troubě)?

  • Dokážeš přečíst jednotlivé číslice?
  • Skládej z párátek číslice 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9

27.3.

DOMÁCÍ PÁTRAČKA

Dnes si zahraj na matematického detektiva :D  Počítej, porovnávej, měř vše, co doma najdeš.

Například

  • počet lžiček v příborníku
  • počet vidliček v příborníku   ( můžeš porovnávat počet lžiček a vidliček)
  • spočítej jogurty v lednici
  • spočítej pokojové květiny

Určitě tě toho napadne více :D  Můžete mi opět poslat fotku :D

Náměty k dalšímu pátrání najdeš zde – jen rozklikni ;)

PÁTRÁNÍ 3X ZDAR!

26.3.

Počítáme do 17

Počítej:

IMG_20200326_003310   Je na obrázku 17 čtverečků?   ANO -NE

Kolik jich chybí do 17?

Nastříhej si takové čtverečky a napiš na ně čísla od 1 – 17.

IMG_20200326_003531   Skládej čísla od nejmenšího po největší, od největšího po nejmenší.

Krychlové stavby str. 21/ 8

IMG_20200326_000121   Kolik najdeš způsobů? Čtvercové plány nemůžeme měnit.

IMG_20200326_000225

Kam můžeme dát zbývající dvě kostky? Najdeš více řešení? Zapiš je do barevných plánů. Kresli puntíky.

Asi doma nemáš krokovací pás, tak si jej můžeš vyrobit.

Zobrazit zdrojový obrázek

Zobrazit zdrojový obrázek

Záleží na tobě, zda si vyrobíš velký krokovací pás na podlahu nebo malý krokovací pás stůl.

25.3.

Milé děti a rodiče, chtěla jsem vám zde vložit natočené video str. 21, bohužel je hodně velké a musím vše natočit znovu :(  Držte mi palce :)

Dnes vypracujete tyto úkoly: 22/3 a 22/4

24.3.

Pokud děti sledují UčíTelku

Dnes na https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy/

Úterý 24. 3. 2020 09:00  —  09:25

Téma: Opakujeme si znaménka menší, větší, rovná se, plus
Vyučuje: Magdalena Málková
Pomůcky: papírové mince (1 Kč, 2 Kč, 5 Kč), tužka, papír

Kdopak se díval? Já ano. Moc mi chybí ty naše hodiny:(



————————————————————————————————–

Krásný den všem :)

Zde vkládám řešení dřívkových staveb. Fildovo video s řešením mi bohužel nešlo vložit :(

IMG-20200318-WA0008IMG-20200320-WA0001IMG-20200318-WA0027IMG-20200318-WA0024

Dnes budeš pracovat na str. 21

  1. Vyber si 2 libovolná cvičení, která zvládneš vypracovat úplně sám/sama.
  2. Nemusíš se bát chybek, protože tě čeká řešení celé této stránky ;)

 

 

___________________________________________________________________________________________________________

Ahoj moji počtáři, jistě máte již úkoly splněny a netrpělivě čekáte na další zadání. Poprosím rodiče, aby mi zadané stránky vyfotili a poslali přes whatsapp, sms či email.

Já si všechna vaše cvičení zkontroluji, popřípadě poradím.

20.3. UŽIJ SI PRVNÍ JARNÍ DEN a první jarní počítání

Zobrazit zdrojový obrázek

U vás doma na zahradě,

matiku ty zvládneš hravě.

Nevěříš?

I při sbírání klacíků,

můžeš procvičovat matiku

a nevyjít tak ze cviku ;)

19.3. ________________________________________________________

Dnes si zahrajete na učitele a podle řešení si uděláte kontrolu, opravu některých úkolů ze str. 19

  • 19/8 U této úlohy bude mít každý jiný výsledek. Proč? 
  • Neboť si každý z vás dosadil místo otazníku jiné číslo.
  • 19/9 Vezmi si červenou pastelku o opravuj podle řešení. Napiš počet bych.
  • 19/10 Musím všechny pochválit, jak skvěle roztřídili tvary do tabulky. Nyní máme o všech tvarech přehled.

Dívej se do tabulky a odpovídej na otázky:

  • Kolik je v tabulce žlutých čtverců?
  • kolik je v tabulce hnědých trojúhelníků?
  • Kolik je v tabulce červených tvarů?
  • Kolik je v tabulce koleček?

Umíš odpovědět na všechny otázky?

Víš, co doplnit do prázdných políček?

19/11 Spoj 3 čísla

  • Má někdo stejné řešení?
  • Našel někdo jiné řešení úlohy?

19/12 Hra

Zatím jsem dostala 2 řešení. Vůbec si nevím rady, které je správné. Nechceš se ještě připojit a poslat mi to své? V pátek bychom to mohli společně „rozseknout“ ;)

Práce na str. 20 

20/1 BLUDIŠTĚ

Okřídlený kůň Pegas ztratil zlatou korunu. Ta je uzamčena v bludišti pod čtyřmi zámky. Každý princ má čtyři klíče i plán bludiště. Přesto není lehké se k podkově dostat, protože klíče může princ použít pouze v daném pořadí. Jakmile princ projde dveřmi, tyto se za ním zavřou.

Zakreslete barevmi pastelkami cesty jednotlivých princů.

  • Jsi pašák pokud najdeš všechny cesty.
  • Jsi hlavička, pokud dokážeš odpovědět na otázky
  • červený princ kratší cestu nežli šedý? Má zelený princ kratší cestu nežli modrý?
  •  Nejdelší cestu má ….princ. Nejkratší cestu má ….princ.
  • Pokud nedokážeš odpovědět nevadí, k bludišti se vrátíme po návratu do školy.

Podobná hra – barevné mosty 

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2407

20/2 Bohužel u sebe nemáte kostky, proto postačí zapsat počet kostek, které budeš na stavbu potřebovat. Dokážeš to?

20/3   Dnes dělat nemusíš. Ten zítra vyřešíme společně pomocí videa ;)

20/4  Toto cvičení jistě zvládneš jistě „levou zadní“:) Nejprve pojmenuj barvy klíčů v řadě a pokračuj a stále opakuj ;) Vybarvi.

 

18.3. _______________________________________________

Děkuji všem, kteří mi poslali fotky, jak pracujete. Děkuji za vaše nápadíčky, pozdravy i milá slova.

Při kontrole jsem si všimla, že v prostředí autobus 18/2 máte rozdílné výsledky. Pokusím se zítra natočit video a společně tuto zapeklitost odhalíme ;)Buďte trpělivý, nevím jak se mi filmařina bude dařit :))

Dnes budeme počítat na str. 19

Máte před sebou pět úkolů ;)

  • 19/8
  • 19/9
  • 19/10
  • Roztřiď tvary do tabulky. Průběžně si zapsané tvary škrtej. Budeš mít větší přehled.
  • 19/11

Zapeklitou hru 19/12  stále nemohu vyřešit. Pomůžete mi?

  • Budeš potřebovat párátka a trpělivost.
  • Svá řešení mi můžete vyfotit a poslat ;)

Online hry: Pokud máš ještě chuť počítat

Hadi s neposedy

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1907

Počítání s kostkami

http://matematika.hrou.cz/c/1.trida/zapis-pocet-puntiku-3-18

17.3. ____________________________________________

Dnes budeme počítat do  16

  1. Připrav si 16  např. fazolí
  • Uspořádej je různě do sloupců a řádků. Hledej co nejvíce možností.
  • Pozoruj uspořádání koleček na str. 18/1

18/2 Autobus

Fazole použijeme jako cestující v autobuse. Najdi si nějakou krabičku- autobus. Najdi si ve svém pokojíčku místa, kde budou tvé autobusové zastávky.Můžeš si je různě pojmenovat.

Máš vše připraveno?

Zahraj si autobus 18/2

A. Nejprve projeď s autobusem zastávkami podle obrázku,

  • Na první zastávka nastoupili 3 cestující, na druhé zastávce nastoupil 1 cestují, na třetí zastávce nastoupili 2 cestující.

B. Projeď s autobusem zastávkami a nyní nech 2 cestující vystoupit na 2. zastávce.

Doplň, kolik cestujících pokračovalo na 3. zastávku.

18/3 Škrtni nebo dokresli – jistě velmi dobře zvládneš.

Zapřemýšlej nad tímto úkolem.

Na proužek papíru  přepiš tyto příklady. Ke kterým symbolům ve cvičení 3 patří? Symbol Zobrazit zdrojový obrázekZobrazit zdrojový obrázek, Zobrazit zdrojový obrázekZobrazit zdrojový obrázek dokresli k příkladům.

10+__=  16   symbol ? 

20 – __= 16  symbol ? 

19 – __=16  symbol ?     

4 symboly, 3 příklady. Nezapomněla jsem na nějaký příklad? Co myslíš?

18/4 Hra na učitele. Opravím.

Škrtni nesprávné příklady červenou pastelkou. Oprav znaménka větší, menší, rovná se. Správně je napiš vedle příkladu.

18/5 Hadi s neposedy

18/6 Spoj 3 čísla

Jak ti šlo toto cvičení na str.15/10? Měl/a jsi potíže?

Malá rada: nastříhej si barevné proužky na čtverečky a napiš do nich správně čísla. Budeš mít 4 čtverečky červené ( 3,3,0,1),4 čtverečky modré  (4,2, 1, 6),4 čtverečky žluté ( 5, 2, 0, 1)

  • Skládej a počítej příklady tak, aby se výsledek rovnal….
  • Kolika? Podívej se do zadání ;)

18/7 Hra – překládání papíru

Připrav si pruh papíru. Jaký bude mít tvar? Bude to čtverec? Trojúhelník? ……..

Prohlédni si obrázek. Kolikrát budeš muset přehnout papír? 

Přemýšlej. Najdeš více řešení?

Nyní si vezmi nůžky a stříhej podle obrázku.

Povedlo se? Můžeš tvůj výtvor dotvořit. Připomíná ti nějaké zvířátko?

Vyfoť mi výsledek a pošli. Už se moc těším.

Hra početní domino