Týden 29. 9. – 2. 10. 2020 „Zelenina“

56225_910fbdeade

Na přelomu září a října jsme si s dětmi povídali o zelenině. Povídali jsme si kde a jak nám roste zelenina, jaké druhy známe a proč zeleninu jíme. Ukázali jsme si různé druhy zeleniny, které děti pojmenovávaly. Děti se naučily básničku o zelenině („Brambora, Já jsem brambor šišatý“). Naučili jsme se písničku „Brambory“, při které děti tleskaly do rytmu a posílaly si bramboru. Následně jsme si písničku zazpívali s doprovodem klavíru. V ranním cvičení děti hrály pohybovou hru „Zelenina“: rozvíjely orientaci v prostoru, reagovaly na zvuk a rozpoznávaly barvy. Při básničkách o zelenině děti cvičily a následně zdramatizovaly písničky „Šel zahradník do zahrady“ a „Šla Nanynka do zelí“. Děti si namalovaly červenou řepu (poznávaly a pojmenovávaly barvy), osvojovaly si správné návyky při malování. Poté obtiskly své ruce jako listy řepy. Červenou řepu děti viděli na obrázku a dokonce jsme ji měli ve školce. Díky nepříznivému počasí jsme byli pouze v pátek na procházce. Děti na procházce pozorovaly změny v přírodě jako je opadávání listů, pozorovaly kde rostou šípky a povídali jsme si o jejich blahodárných účincích pro naše zdraví. Předchozí dny místo pobytu venku jsme s dětmi hráli pexeso (ovoce a zelenina), prohlíželi si knížky a povídali, co mohou vidět na obrázcích.

 

Barbora Janoštíková