Týden od 4. – 8. 11. „Na svatého Martina“

sv

Jak už samotný název napovídá, první listopadový týden jsme se věnovali svátku svatého Martina. S dětmi jsme si četli legendu o svatém Martinovi, vysvětlili si důvod konání svatomartinských hodů, a povídali si o pranostikách. Nejen, že už víme, co to pranostika je, ale také umíme vyjmenovat pár příkladů. Při této příležitosti jsme zvládli procvičit také artikulační…

Číst dál →

Týden od 21. – 25. 10. „Toulky podzimní krajinou“

Still life harvest decoration for Thanksgiving

Poslední říjnový týden, který jsme ve školce strávili, jsme věnovali tématu, ve kterém jsme společně s dětmi probírali odlet ptáků do teplých krajin, přípravu živočichů na zimní období nebo opadávání a zbarvování listí. Logopedická chvilka byla zaměřena na polohování jazyka za horní a dolní řezáky a díky bublifuku jsme si procvičili usměrňování výdechového proudu. Rychlost i…

Číst dál →

Týden od 14.-18. 10. „Tiše, děti, ježek spí“

I nadále byl tématem tohoto týdne podzim. Opakovali jsme si charakteristické znaky tohoto ročního období a všímali si změn v přírodě souvisejících s počasím. Na obrázcích jsme poznávali plodiny, které sklízíme na zahradě a na poli, rozlišovali, co je zelenina a co ovoce a vyprávěli si, jakým způsobem je můžeme zpracovat.  Zahráli jsme si pohybovou hru „Na…

Číst dál →

Týden od 7. 10. – 11. 10. „Co všechno umí počasí“

POČASÍ

V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o počasí, jeho proměnách a charakteristických znacích pro každé roční období, pojmenovávali jsme ho podle obrázků a volili správné oblečení. Zrakovou paměť jsme zapojili při hře „Které počasí chybí?“. V rámci logopedické chvilky jsme procvičovali polohování a pohyblivost jazyka a trénovali nádech bez zvedání ramen. Zahráli jsme si pohybové hry…

Číst dál →

Týden od 30.9. – 4. 10. „Podzim na zahradě, v lese a na poli“

Tento týden si děti upevňovaly znalosti o charakteristických znacích podzimu, procvičovaly orientaci v čase při určování dnů v týdnu (pojmy: dnes, zítra, včera…), naučily se písničku o střídajících se ročních obdobích „Jaro, léto, podzim, zima“. Rozlišovaly různé druhy zeleniny a ovoce na obrázcích, počítaly v oboru 0-6, porovnávaly více – méně – stejně. Při PH…

Číst dál →

Týden od 16. – 20. 9. 2019 „Kamarád, to je ten, kdo tě má rád“

I v tomto týdnu jsme se zaměřili na adaptaci dětí na MŠ. Opakovali jsme si jména kamarádů, značky a pravidla chování, seznamovali se s prostředím třídy (umístění hraček, pravidla hry v hracích centrech) a při námětových hrách prohlubovali pozitivní vztahy mezi dětmi. V komunitním kruhu jsme si povídali o ročních obdobích, charakteristických znacích podzimu, o…

Číst dál →

Týden od 9. – 13. 9. „Kamarád, to je ten, kdo tě má rád“

DSCN0318

I v tomto týdnu jsme s dětmi procvičovali znalost jmen kamarádů ve třídě při hrách „Na jména“, „Hádej, kdo chybí“ a při cvičení s padákem, poznávali jsme kamarády podle hlasu (SH „Na kukačku“, „Kdo ti stojí za zády“). Jména jsme vytleskávali, počítali počet slabik, určovali hlásky na začátku jmen. Znovu jsme si opakovali pravidla chování…

Číst dál →

Týden od 2. – 6. 9. „Kdo všechno přišel do školky?“

V pondělí se ve třídě Srdíček sešly po prázdninách děti, které sem chodily už v minulém školním roce, děti ze třídy Berušek, ale i děti, které MŠ začaly navštěvovat letos poprvé. Celý týden jsme proto věnovali procvičování znalosti jmen kamarádů (v komunitním kruhu se děti vzájemně představovaly, jejich jména jsme vytleskávali, určovali počet slabik, počáteční…

Číst dál →