Týden od 9.9 do 13.9 „Kamarádi spolu“

V tomto týdnu jsme se soustředili na utváření vztahů mezi novými i stávajícími dětmi ve třídě. Opakovali jsme jména a značky kamarádů prostřednictvím her v komunitním kruhu. Opakovali jsme také pravidla naší třídy a vysvětlovali si jejich aplikaci na konkrétních situacích. Děti důkladně prozkoumaly prostředí nové třídy a začaly využívat všech jejích zákoutí i nových hraček. Dobře…

Číst dál →

Týden od 2.9. do 6.9.2019 ,,S kamarády ve školce“

Happy children cartoon

Nový školní rok jsme zahájili seznamováním se s kamarády a učitelkami ve třídě. V komunitním kruhu jsme si pověděli jména a značky dětí a pomocí různých her si je každý den procvičovali. Seznámili jsme se také s pravidly třídy, které budeme dodržovat, aby se nám společně ve třídě líbilo. Jelikož je pro většinu dětí prostředí…

Číst dál →

Týden od 24. 6. – 28. 6. 2019 „Planeta Země“

444

V posledním týdnu tohoto školního roku jsme získávali poznatky o planetě Zemi a vesmíru, v pracovním listu jsme vymalovali obrázky planet, hvězd a kosmonautů. Opakovali jsme si písničky, které jsme se v průběhu celého školního roku naučili a zahráli jsme si pohybové hry. Zvládli jsme také exkurzi na požární stanici, kde jsme si prohlídli vybavení hasičského auta a…

Číst dál →

Týden od 17. 6. – 21. 6. 2019 „Co už umím“

IMG_20190617_094847

Předposlední červnový týden jsme se s kamarády podělili o zážitky, které jsme si přivezli ze společných výletů, vycházek, a také z víkendu. Naučili jsme se básničku „Slunce“ a při této příležitosti jsme také celkově procvičili mluvidla. Potrápili jsme hlavičku při hře „Hádej, na co myslím?“, kdy si děti vzájemně kladly otázky, podle kterých měly přijít, na…

Číst dál →

Týden vycházek a výletů od 10. 6. – 14. 6. 2019

c918e382a991458bedca917f8b52207f

Záměrem bloku „Jak plyne čas“ je vytvořit dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání jeho sebedůvěry a samostatnosti. V tomto týdnu zaměřeném na vycházky a výlety jsme hned v pondělí podnikli vycházku na Chlum, kde jme si po prozkoumání okolí a hrách na hřišti pochutnali na výborných langoších. V rámci výtvarných činností děti další den namalovaly sebe…

Číst dál →

Týden od 3. 6. – 7. 6. 2019 „Roční období“

období

Měsíc červen jsme začali povídáním o ročním období. Společně jsme si zopakovali, jaké roční období máme, vyjmenovali jsme si jejich charakteristické znaky, diskutovali jsme nad jeho střídáním a k tomuto tématu jsme se také učili básničku Jaro, léto, podzim, zima. V rámci logopedické chvilky jsme posilovali střed jazyka a foukáním do papírových proužků procvičovali usměrňování výdechového proudu….

Číst dál →

Týden od 27. 5. – 31. 5. 2019 „Povolání“

82626070e41efdc91b6a8a4d908d5097

Poslední týden v měsíci květnu byl zaměřen na téma POVOLÁNÍ. Popisovali jsme obrázky, povídali jsme si o různých řemeslech a rozkládali slova na slabiky. V grafomotorice jsme se zaměřili na uvolnění ruky pro psaní a nácvik otevřeného kruhu v pracovním listu s obrázkem kuchařky. Ve výtvarných činnostech jsme si zahráli na švadlenky, tvořili oblečení z papíru a určovali počet kusů…

Číst dál →

Týden od 20. 5. – 24. 5. 2019 „Rodina“

rodina

V tento deštivý týden jsme si s dětmi povídali o rodině. Zamysleli jsme se nad tím, proč je pro nás rodina důležitá, pojmenovávali jsme rodinné příslušníky a naučili se orientovat v rodinných vztazích (babička = maminka maminky, strýc = bratr maminky/tatínka, apod.). S dětmi jsme se velmi bavili při hře „Kdo to je?“, když jeden z nich popisoval kamaráda…

Číst dál →